23 September 2010

Bila lg?

bila dok study...org sibok dok tanya...
"bila nk abis study?"

bila dh abis study..org sibok dok tanya lg...
"bila nak keja?"

bila dh keja...nmpk maju sket..org tu dok sibok tanya lg...
"bila nak kawen ni?"

bila dh kawen...dlm 2-3 bulan...org tu mula la sibok lg...tanya lg...
"bila nak dpt anak?"

bila dh dpt anak sorg...pastu org tu terasa nak tanya lg..
"bila nk tambah anak?"

warghhhhhhhh
hhhh..ni la org..hehehe..sebenarnya xsalah pn..dh mmg lumrah alam mcm tu..yg aku cuba nak sampaikan d sini adalah....aku la salah sorg yg asyik dok kena tanya soalan2 mcm ni...adoyai...lg mencabar skang ni...aku br kawen..almost 3 month..& org dh mula start tanya dh...
"bila lg?"
"bila apa?" (aku tanya depa balik) hahahaha...depa pn kata..amboi..buat2 xpaham lak..(aku gelak mengekek dlm hati)...aku dh agak dh...lantas dgn gaya sorg artis jwb soalan aku pn jawab la...
"tadak rezeki lagi"....@ ayat 1 lg.."awai lg kot"...hahahha,...agak2 puas hati x dgn jwpn aku? xpuas ati sudah..ada aku kesah?
actually...xsalah sebenarnya depa dok tanya..tu tandanya depa ingt & amik berat psl kita..tp agak2 la...jgn sampai menyesakkan hati dgn soalan yg sama berulang kali...

Insyaallah..sapa yg tak mao anak? (org yg buat keja haram tu ja buang anak! gila...xde perikemanusiaan lgsg)...aku & incik suami mmg mengharapkn dpt anak cepat..aku pn dh umoq brapa kan..tp Tuhan blom nk bg lg..km sabaq & terus berusaha & berdoa..insyaallah..suatu ari nant..pasti ia akn dtg...syok bila tgk kwn2 dpt baby...geram je...(selalu dok pk..bila la dpt pegang baby sendiri)..insyaallah..masa tu akn sampai...

p/s: congrate to my sis...hastini sbb dh pregnant 3 bulan...weeeyyyyyyyy...dpt anak buah baru..

No comments:

Post a Comment