22 September 2010

Raya thn ini....2010

Apapun...selamat ari raya dulu la...still in raya mood..open house pn masih nyk lagi...time mkn2..alahai..makan? bl pikir makan..runsing aku..berat dh naik ni...walawei..misi berdiet harus di jalankan..bila? huhuhu..donno yet! tp pd tarikh aku post kt blog ni..aku mmg sedang berdiet...dh 2 ari xmkn nasi...hippeeyyy..benda lain aku mkn la..except nasi...back to d topic...psl raya...hurmmm..since this is the 1st time aku beraya ngan incik suamiku...maka byk la perbezaannya..
1. 1st time sedih (sbb beraya jauh dr family)
2. teringat kat mak,abah,adik dll...
3. teringat time nak raya aku la org maha paling siboks...

Tp...di sebalik perbezaan itu..msh ada perbezaan lain...
1. thn ni beraya ngan incik suamiku...1st time beraya as a wife...
2. 1st time raya ngan family baru..iaitu family suamiku..
3. 1st time cium tgn suami d pg raya..syahdu beb
4. 1st time pakai baju raya sedondon ngan incik suami...(sblm ni dok tgk org len ja pakai sedondon)

biar apapun perbezaannya..aku ttp bersyukur sbb aku masih d kelilingi insan2 tersayang..masih dpt peluang utk merayakan hari kemenangan ini...bila pk2 balik..ada org yg tak leh beraya...lg sedih kan...so..bersyukurla dgn apa yg ada..

Raya 1st...mcm biasa la...pg2 p solat aidilfitri...p ngan mama (mak mertuaku)..nasib surau dekat ja ngan umah..jln kaki x sampai 1 minit...hehehe..menunjukkan betapa dekatnya kan...abis solat..biasa la..p ziarah kubur arwah abah (pak mertuaku)...& pas tu ikut incik suami beraya umah member dia...merata la aku ikut..

Raya ke2..balik kg ku..yahooo...balik kg...hohohoho...balik kg...highway sesak la..besa la..org nk p beraya..lebih kurang kui 230ptg..sampai umahku..p beraya umh sedara...sampai ptg...

Itu la serba sedikit crita psl raya..yg bestnya lg...raya thn ni ada 2 reunion..best dpt jmpa kwn2 sekolah..sek men & sek rendah..byk benda nk story smpai xcukup ms la..

REUNION SEK RENDAH:
Buat ari raya ke 2...kui 8mlm...berkumpul kt umah saffrah (kwn aku)..dia jd tuan rumah..majlis di selitkan dgn kutipan derma utk pembinaan surau sekolah yg tak siap2 sampai ari ni sbb kekurangan kos...alhamdulillah..km berjaya kutip RM1111 utk surau sek...hrp dpt membantu...reunion kali ni best sbb ramai yg join...hope pas ni akn ada next reunion yg lbh happening...

REUNION SEK MEN:
Diadakan pd raya ke 3...kui 1-5 ptg..lokasi Hotel Regency Alor Star..sgt best & riuh gila..yg lg best..mana yg dh kawen semua jd bujang sbb xbwk suami masing2..kiranya semua pompuan ja..byg kan la bla pompuan2 semua berkumpul..mmg riuh..gegar dewan tu..hehehe..by d way,thanks to organizer ZUHAINY & SHARWANI for such happening reunion...cant wait for next reunion this december..

No comments:

Post a Comment