08 November 2010

sy kena suka 'dia' mulai sekarang!!!

Suka? xsuka? suka? xsuka? ayak! mana 1 ni?hurmmm..nak xnak.. sy harus+wajib+must suka jugak! suka sp ni?ni xde kena mengena ngan sapa2 ok! hakhakhak..(bikin surprise sket!)...jeng jeng jeng...

Huhuhu...actually, story nya mcm ni...last week aku & suami p la sebuah klinik kt ipoh nu...utk bt ultrasound scan (betoi ka bunyinya camni?)..huhuhu..belasah! tp..ianya ada kena mengena ngan scan la...(but..bkn p scan perot utk tgk baby k cam org2 pregnant len buat!) hrp maklum! aku blom pregnant lg!!!.....

After 3+hours waiting....huh! lmbt+ramai giler lak org p klinik tu! aku yg mmg gila2 xtahan nk buang air ni..(actually before scan pundi kencing kena full dgnair...so, nurse tu bg aku minum 4 gelas ayaq..ayaq suam la...jgn dok ingt ayaq teh ais ka...milo ais ka..ni AYAQ SUAM ok!) mak aiiiii....nk muntah balik pn ada time tu...yala..minum ayaq cenggitu pnya byk..dlm waktu yg sama....tp niat d hati nk amik ubat+check...terpaksa ku telan jua!

After 1 hour lebey..aku dh rasa2 sket..alamak! camna ni? kn tahan...xleh buang! aiyak! mslh2...pulak tu..ramai org tgh dok tggu nk jmpa doktor...nak xnak...aku kn la p bgtau nurse tu...dgn susah nya aku nk bgun+jln...aku bgtau la nurse india tu....mmg tak tahan gila ni! aku kt kt suami aku..mana leh tahan2 kencing..nant kn batu karang!!! hahahahaha...ke situ lak aku pk...suami aku...senyum ja! apa da...aku bt lawak ka?huhuhuhu...tp...nsb ada dia...tenteramkn keadaan aku yg xtau nk hbq la time tu...semua benda xkena....mcm kucing nk beranak la...itu xkena...duduk camni xkena..adeh! xleh aku nk gambarkan keadaan aku time tu...tp..control cun harus! hahaha....

Pendekkan cita la...(melalut ja aku ni)...dh siap scan & jmpa doktor...alhamdulillah..takde mslh apa2..& doktor bg ubat...Tp....jeng jeng jeng...doktor kt..." u have to control ur weight..(alamak! gemuk ka aku????? waaaaaaa....malu+sedih ooo time tu bl doktor kt camtu....)..tp control lg...dgn selamba aku kata kt doktor tu...."sy gemuk sgt ke doc?" Then he replied...."No...but just to reduce a little bit..not too much ok!" Aku pn jwb..."Baik doc"....huhuhuhu..muka selamba..tp yg xtahan nya...start from hari kejadian...aku kena mkn sayur byk..buah byk! to control my weight katanya doc tu...buah ok..tp sayur? alamak! aku bkn xmkn lgsg...tp certain2 sayur aja...sayur terpilih aja..camna ni? huhuhu..nak xnak..kna la suka makan pas ni...oh sayur! tlg la suka aku skang!!!! Yg xtahan..pas jmpa doc..sementara tggu amik ubat2....aku pn ceritala semua yg doktor ckp kt suami aku...nk tau apa respond dia? aiyak!! dia gelak lg kt aku (gelak slow2 la)...aduh! gelak sbb aku kn turun berat bdan ni la! syg..please give me support ok! I need your support........(aicheh)...Apapun..aku bersyukur..Alhamdulillah sgt2 sbb xde penyakit yg serius...Odw blik dr klinik..singgah Jusco shopping! puas ati aku! hahahaha....

oh..my sayur2 ku! i like you!!!


1 comment:

  1. owh suka bila tau cik as x da apa masalah.. jgn lupa mkn sayur byk2 yewww(walhal aku pown x suka huk huk) we r in d same situation.. aku pown kena makan sayur byk.. baru bagus tuk kandungan.. tapi kadang2 ngelat jgk..heheh

    ReplyDelete