10 January 2011

Aku demam lg...

Hurmmm...msk arini dh 4 ari aku demam..ni bkn demam biasa...demam panas (39oc)..pastu disertai dgn sakit bdn yg melampau...lenguh sendi....alhamdulillah...demam kali ni aku xkena flu + cough..klu x..lg teruk agaknya...yg heran setiap bulan mest aku demam...ala...pasai apa ni? takkan perubahan hormon aku sampai cenggini? padahal period aku ni dh normal.....ada jugak suara2 sumbang...kt demam ada isi...entah la...aku pn xberapa nk pasti...+ aku sgt mls nk p check...lgpun period aku bln ni blom sampai lg..so, kena tggu la...klu after 13hb ni still xdtg....aku amik masa lg 2-3 hari..pastu baru check....(mls sebenarnya nk check ni..tp kdg2 excited)..mana la tau kot2 betoi2 ada isi....hurmmm...berdoa aja la...klu ada Alhamdulillah...klu xda..apa bleh buat...kn usaha lg ler....


Ok, ckp bab demam ni...nasib baik la aku demam time weekend...dpt la bermanja2 sket ngan hubby...tp bukan manja gedik2 tau...aku kena demam ni hari Khamis mlm...dh start menggigil...sejuk nya tak tahan...cr selimut la....tu pn msh sejuk...keesokan pg nya..mmg dh colapes...nk bjln dh xlarat...nk bangun lg la...tpaksa la apply EL ngan bos...sepanjang hari...tidoq berselubung aja la keja aku....mlm..hubyy sampai & km balik ipoh...


Hari ke2...tekak dh xrs apa dh...tgk nasi ja...xleh msk..padahal mak mertua aku msk special tu...Nasi Ayam...tp apakan daya...mmg xleh nk telan..klu telan jugak compom2 la karang kuaq balik....pg tu p Poliklinik Dr. Azhar & Rakan2...dpt la ubat 4 jenis....adoi....mual dh tekak aku nk telan ubat ni...adohai..nasib2..mao xmao...kn la telan jugak....utk alas perot b4 mkn ubat...aku hanya mampu makan setengah ja roti gardenia...pastu mkn ubat..terus down...xsedaq apa dh...smpai pukul 5 lebih...mak aiiii...lama benor aku tidoq....penangan ubat2 tu la tu...tp yg bestnya....dh berpeluh..ingt dh nak baik la....tp...msk mlm...lg teruk...lenguh2 sendi ni...sampai xleh jln...bisa nya.....lg 1....apa yg aku perasan...time msk dapoq nk tlg mak mertua aku msk ja..compom aku rs 'melugai' semacam...(melugai = loya2 la)...terus patah balik...sian mak mertua aku msk sorg2....huhuhuhuh...pastu bl bau busuk ja...mula la...ttp hidung...xtahan...rs nk muntah...ohhhh! adakah itu tanda2 nya??????? ohhhh...aku pn xtau...tggu aja la....


Hari ke3....masih sama..ubat pn dh nak abis..demam xbaik2 lg...ptg tu...km bertolak balik KL...sampai dlm kui 8..sempat tgk AJL....berbungkus aku dpn tb...nk tgk AJL pnya psl...


Hari ke4...ari ni la...aku terpaksa menggagahkan diri utk bangun..mandi2....(fuhhh...sojuk nya ayaq pg2 ni)...siap2 nk p keja....padahal bdn msh sakit2 ni....xpa la...lgpun jumaat aritu aku EL...xsyok r klu isnin pn EL.....lain la klu ada cik MC tu kan....nasib baik kt opis aku arini ramai yg outstation....xde la serabut sgt.....Aku ingt mlm ni nk p HKL la..memandangkan stok ubat pn tinggai sekali mkn ja...tp...aku nk p ngan sapa>? ayooo....xkan nk srh hubby turun KL lg kot...kesian dia....nk drive sendiri...mmg aku xlarat...klu x...dh lama aku p sendiri....adoi....tlg2...


Doktor pesan..klu dlm ms 3 ari demam xlega..kn p buat ujian darah..takot kn denggi...waaaaa.....takotnya.....cepat la sembuh demam oi.....Esok aku ada intebiu kat BAR COUNCIL ni....camna nk buat klu dok demam lg....:-(

1 comment:

  1. teruskan makan ubat. InsyaAllah akan dipermudahkan urusan oleh Allah. setiap kesulitan pasti akan disinari dengan kebahagiaan. :)

    ReplyDelete