03 July 2013

Rindu anak.....

Assalamualaikum......

Sembang dengan cleaner kat opis pagi td  (actually, xde la duduk meja bulat tu berborak...dia sembang sambil dia menyapu, mengemop & saya sambil buat keja saya...dia org Indonesia (sorry, lupa lak nk tnya nama dia)...bru 3 bulan datang keja kat Malaysia ni....dia ada sorang anak lelaki, 3 thn umurnya.  Yang sedih, bila dia cerita setiap kali rindu anak dia...dia nangis. Dengar azan pun dia nangis sebab rindu anak dia sangat2. Time dia cerita tu pun mata dia nmpk berkaca. Ya Allah, Kau tabahkan hati ibu2, insan2 yang bergelar ibu yang tpaksa berpisah dengan anak untuk mencari rezeki.

Saya tanya dia xboleh telefon anak kat sana ke? dia kata boleh, tp cuma 2 minit. Aduh, 2 minit nk bagi salam pun dh abis. Kesian sangat2 kat dia. Saya paham perasaan dia...perasaan rindukan anak yang jauh dimata...ari selasa nant mesti dia akan cerita lagi dia rindukan anak dia. saya xbosan dgn cerita dia,  cuma sy simpati dengan dia terpaksa berkorban demi mcari rezeki untuk keluarga.

Baru lepas baca blog mak arissa...lagi sedih....mak arissa, be strong ok...sy paham perasaan insan2 bergelar ibu bila dlm situasi mcm ni..sy xboleh nak bayang kalau sy menghadapi situasi mcm tu. Sy tak pernah lagi berenggang dgn amsyar. klu ada pun time dia masuk wad 2 hari sebab kuning dulu...time tu pun saya dh menangis rindukan dia...huk huk huk...dulu time keje kat KL...susah nak cari pengasuh Amsyar...papa Amsyar sampai kata anta Amsyar balik kampung buat sementara. Oh, saya tak sanggup. Itu adalah pilihan paling last kalau xde jumpa jalan penyelesaian. Saya usahakan jugak cari pengasuh sampai jumpa. So, xpayah hantar Amsyar balik kampung. Saya tak sanggup berpisah lama2. So, sy tabik pd ibu2 yang berkorban berpisah sementara dengan anak. 

No comments:

Post a Comment