23 August 2013

Rafieq Amsyar & cerita bunyi gitar....


Assalamualaikum...

It's Friday! Yippeee...lompat bintang sebab suka... (lompat dalam hati ja)....dont worry....

Harini xtau nak update apa...tetiba tarak idea mau cerita pasai apa. Cerita raya tarak yang menarik..Jom cerita pasai Rafieq Amsyar....



Ha...ni dia buah hati pengarang jantung kami...Rafieq Amsyar...nak masuk umoq 2 tahun bulan depan. Cakap dah petah....tak terlayan, tapi syok sangat layan dia sembang. Kadang-kadang aku ternganga & tercengang bila dia 1st time sebut sesuatu yang aku xpenah dengaq dia sebut. Contoh, haritu time kat umah tok menakan dia, ada pondok kecik. Amsyar bila naik dok dalam pondok tu, otomatik dia sebut "wow..tingginya"....aku 1st time dengaq dia cakap perkataan tu. Vocab dia dah semakin bertambah & berkembang.... Kira 1 2 3 sampai 10 pun dia dah sukses!! Cuma kadang-kadang tu biasa la, time aku sebut 1 & minta dia ikut, dia terus 'jump' sebut 2....aku sebut 3 dia sebut 4...kiranya dia tolong sambung apa aku sebut....hehehe...Baca doa makan pun dia dah berjaya tau...aku ni tercengang & ternganga la sekali lagi bila time makan aku suruh dia baca doa....dia berjaya baca sendiri tanpa aku baca dulu....selalu aku baca dulu pastu dia akn ikut apa aku baca....doa tidoq pun dah mcm boleh baca sendiri dah...alhamdulillah...


Merajuk pun bukan main lagi budak ni sekarang....kalau nak sesuatu tu mesti nak jugak. Contoh, boleh time malam -malam dia suruh aku pakai tudung. Bila buka tudung dia marah-marah...Ala, bertudung la ibu kau dalam umah malam-malam Amsyar oi... Kalau time benda dia nak xdapat tu kena slow talk & pujuk @ alihkan perhatian dia kepada benda lain...InsyaAllah lepas tu dia ok. Hihihi....


Berbalik kepada gambaq diatas....kisahnya macam ni, aku pun xtau dari mana dia tengok orang main gitar & cmna nak main gitar. Maybe dari tv la kot...(ishh..kuatnya pengaruh tv ni kan)...Selamba dia ja amik cik ultraman pastu buat gaya cam gitar sambil menyanyi....hahaha..aku bantai gelak tengok dia. So, kesian pulak bila tengok ultraman jadi gitar...so beli la gitar yang sebenar-benarnya gitar untuk dia.. Alah, cari yang murah sudah. Ingat nak cari gitar yang berbateri tu & ada button yang akn mengeluarkan bunyi & lagu...tapi cam xjmpa pulak. Beli saja la yang ni dulu...


So, aktiviti minggu ni layan Amsyar menyanyi sambil main gitar....hehehe....treng..treng..bunyi gitar dia...

Happy weekends semua!!! Open house mana ek minggu ni?? ada? 


2 comments:

  1. Manager qila cari gitar button tu sampai ke indonesia ha..amboi amsyar..nak jadi retis ker?? Hahah jadi retis nasyid nooo hihi

    ReplyDelete
  2. qila....xmau la jadi retis....hehehe...
    gitar ni murah ja...mainan punya...tp cam yg betoi punya...

    ReplyDelete