28 November 2013

Genap setahun dikau pergi....Al-Fatihah...


Assalamualaikum...


Harini genap setahun dikau pergi..
Masih terasa dikau berada disini...
Rindukan gelak tawamu...senyumanmu...
Tapi, Dia lebih menyayangimu...
Semadilah dengan tenang disana...tempat yang kekal abadi...
tempat yang pasti akan kami kunjungi nanti...
Kami sentiasa merinduimu, mendoakanmu...
Segala kenangan kita akan terpahat di ingatan..
Al-Fatihah untuk Allahyarhamah Syakirah Hashim...



Syakirah ni sepupu aku paling rapat...ada benda best mesti nak bagitau dia...dia ada pakwe baru pun aku akan tau...dia dapat interview...nak naik pangkat semua dia akan BBM (Time tu tengah hot BBM kan)... Aku kawen, dia la pengapitnya...aku nikah pun dia sanggup turun dari Langkawi...lagi mengharukan bila aku bersalin, dia orang yang awai datang melawat...& teman aku dekat hospital sampai balik rumah... Ah, banyak lagi kenangan aku dengan dia....serius, dia jenis yang tak kisah orang nak kata apa.... seorang yang pemurah sangat dengan senyuman....gelak tawa dia sampai memecah kesunyian...memang peramah....oh, aku merindui itu semua...Tapi, tanggal 28/11/12 yang lalu....dia pergi...akibat kemalangan...Masih aku ingat, pukul 12 tgh malam...kak ipar SMS bagitau pasal arwah... Ya Allah, menggigil aku...seakan tak percaya....memang aku tak percaya...tapi itu yang terjadi...ketentuan dari Yang Maha Esa...masih ingat BBM dengan arwah baru beberapa hari...last mesej dia bagitau dia dapat naik pangkat...2-3 hari nak masuk keja dengan pangkat baru dia pergi....Alhamdulillah, dapat menatap wajah nya buat kali terakhir. Pukul 3 pagi bertolak dr Ipoh terus balik kampung. Pukul 6 pagi kami amik feri terawal ke Pulau Langkawi. Syukur sempat menatap wajahnya buat kali terakhir. 


Gambar kenangan....

## Al-fatihah.....


No comments:

Post a Comment