14 March 2014

Menggigil satu badan....


Assalamualaikum...


Lama tak update blog, arini terdetik nak update pasal kejadian petang kelmarin...

YA ALLAH, Engkau sebaik-baik penyelamat...

Kisahnya, balik keja kemarin singgah Tesco Extra nak jumpa kawan sebab ada order kek dari dia...
So, kami janji jumpa dekat parking tesco tu...
Nak dijadikan cerita, kemarin pulak aku drive keta adik aku...
Dia baru beli keta... 
Aku park jauh sikit dari pintu masuk tesco tu...
Senang kawan aku tu nak cari aku...

Aku parking & tunggu dalam kereta...
Tetiba kan, ada sebuah kereta Savvy hijau ni...
Berhenti depan keta aku...
Aku dalam hati dah kenapa.....
Pastu turun sorang lelaki cina, mai sebelah tmpt driver suruh aku buka tingkap...
Aku cakap tingkap tak boleh buka sebab baru  tinted...
Nasib baik, dengan alasan tingkap baru tinted tu jugak aku selamat...
Sambil suruh aku buka tingkap lelaki cina tu bagitau dia dari bank...
Sambil tunjuk kad apa tah...
Aku tak perasan...
OK, aku cuak!!! Dah start menggigil dah..takutttttt...
Dalam hati pikir nak telefon sapa ni minta tolong...

Ok..lelaki cina tu cakap kereta adik aku baru beli ni dah 4 bulan tak bayar...
So, dia nak tarik kereta tu...
Aku dalam hati, eh? kereta ni dah setel pun loan dengan bank...
Dah dapat geran pun...resit dengan bank semua ada...
Pastu aku kata tunggu, aku nak call...Time dia nampak aku nak call tu dia blah...
Hilang entah ke mana...
Tapi aku perasan dia pusing-pusing area Tesco tu jugak...

ALLAHUAKBAR!!!! 

Lepas dia blah ja aku start keta terus g ke kawasan depan tesco...
Jumpa kawan aku & sambil cerita kat dia aku menggigil....
Tak tau la apa aku cakap waktu tu...
Telefon papa Amsyar & dia cakap tu taktik nak curi kereta @ samun....
Nasib aku tak buka pintu @ tingkap....
Sambil drive balik rumah, aku menggigil...jantung berdegup kencang...

Syukur Ya Allah...Kau selamatkan hambaMu ini....
Aku tak boleh nak bayang kalau aku buka tingkap, buka pintu, lepas tu diaorang samun @ bawak lari kereta adik aku!!!!!!!!!! huwaaaaaaa......


** Peringatan untuk diri sendiri & kawan2 jugak....lepas ni kena hati-hati...




No comments:

Post a Comment