25 September 2014

Dalam dilema...


Assalamualaikum...


Awai pagi sebelum start enjin buat keja moh update blog dulu...
Kang dah bizi apapun tak boleh...
Okey..sekarang memang bizi yang amat2...
Maklum la...nak cuti lama...kena setel keja-keja yang tertunggak...


Dalam bizi buat keja aku sekarang tengah pening a.k.a dalam dilema memikirkan nak bersalin mana ni....actually xda hal pun nak bersalin Ipoh @ A.Staq...
tapi tak tau la awat masih menjadi masalah bagi aku...
Padahal benda boleh setel.... hahahaha...
Bagi aku, yang masalahnya sekarang ialah kalau nak balik bersalin dekat A.Staq,
aku kena apply cuti at least seminggu awai.... (Bab nak cuti ni la mcm problem besaq sikit ~ company aku ni susah sikit kalau nak apply cuti)
Kalau bersalin dekat Ipoh pulak kena ajak mak abah mai awai in case kalau nak bersalin time papa Amsyar takdak...


So, lepas berbincang kami suami isteri...papa Amsyar suggest amik cuti awai seminggu then balik kampung... at least kat kampung ada org tengokkan... betoi la tu....
Tapi.... (tetap ada tapi kan) itu kalau seminggu dari due date xbersalin lagi...boleh la...
Buatnya bersalin macam Amsyar time 37minggu..memang tak la nak balik kampung...memang bersalin kat Ipoh ni je....


So...aku pun pikiaq lagi dengan mendalam.... 
Keputusan yang diambil adalah kalau dalam masa seminggu dari due date tak bersalin, 
okey...aku balik kampung....
Tapi, kalau bersalin awai..memang redho bersalin kat Ipoh je...
Setel masalah!!!! Hahahahaha....


Actually tak kisah la bersalin mana pun...yang penting, aku & baby selamat...
Betoi dak??? Tapi kalau tanya aku mana satu of course aku nak bersalin dekat A.Staq...
Hihihi....


Lilypie - (ANgi)

Sekarang dah 31 weeks....4 hari lagi masuk 32 weeks....entering 8 months...
59 days to go.... 

No comments:

Post a Comment