14 April 2015

Jumper kereta...reti ke dak?


Bismillahiirahmanirrahim...
Assalamualaikum..


Hari yang memenatkan...
Pagi berkejaran ke KWSP pastu ke driving school settlekan hal lesen GDL diaorang ni...
Tapi...hari ni jugak l benda yang tak pernah jadi terjadi..
Hahahaha..pagi-pagi kereta tak boleh start hoi...
Gelabah teruih aku...dengan Amsyar belum hantaq pi sekolah..
Amani pun belum hantaq ke rumah pengasuh...
Di tambah lagi dengan papa Amsyar takdak...
Mati kutu aku...

Bila semua beg dah loading masuk kereta...
Nak start enjin, teruih tak boleh...
Banyak kali aku try...memang sah...tak boleh start...
Terus telefon papa & katanya mungkin bateri..
Okey..papa suruh aku jumper bateri kereta...
Garu kepala la...reti ka? memang tak reti la kan...
Pernah tengok orang buat..tapi tak pernah praktikkan lagi....
Jenuh weh....dengan dukung Amani yang pagi tadi mengamuk-ngamuk mengantuk nak tidoq...
Macam mana aku nak jumper kereta nya???


Okay la..untung mak mertua dok dekat..
Minta tolong mama hantar kami..memula hantar Amsyar ke sekolah lepas tu
 hantar Amani ke rumah pengasuh dia...
Last sekali hantar aku balik rumah...
Balik rumah buka bonet depan...oh..sebelum tu ambik jumper siap-siap...
Tapi sebelum jumper aku sentuh-sentuh skru dekat bateri tu...
Kira macam ketatkan mana yang patut...hahaha...
Pastu try start, yes...berjaya...
Tak perlu aku jumper weh..dah la tak reti...
Nampaknya masalah bateri la..skru longgaq...
Lepas ni kena belajar sikit ambik tau hal kereta...
Macam mana nak jumper...
Macam mana nak tukaq tayar.... (oh..jangan la ini terjadi)


Wajib ada jumper ni dalam setiap kereta....


 




Untuk perkongsian bersama...




No comments:

Post a Comment